یکی از بزرگترین چالش های هر شرکت بازرگانی،بازاریابی میباشد.بازاریابی تاثیر زیادی را بر موفقیت و یا شکست یک شرکت دارد.
شما باید همیشه شرکتتان را در دایره و رده رقابت حفظ کنید.باید بتوانید همواره مشتریان جدیدی به سمت شرکت جذب نمایید. امروزه حتی بدون داشتن سابقه رسمی در امور بازاریابی و بازرگانی ،با فراگیری نکات ساده و کلیدی میتوانید، فروش و یا ارائه خدمات شرکت و سازمانتان را افزایش دهید.
در بازاریابی پاسخ گرا متمرکز شوید
هر تلاشی در زمینه بازاریابی که نتواند یک واکنش فوری از طرف مشتریان به همراه داشته باشد، به هیچ دردی نمی خورد، حتی اگر همه متخصصین بازاریابی بگویند که آگاهی از بازار کافی است.
می توانید بازاریابی خود را هزینه مرکز در نظر بگیرید (بیشتر از مقداری که در فروش اول خود سود می برید برای هر مشتری جدید خرج می کنید) مشروط بر اینکه این را هم بدانید که ارزش عمری مشتری شما بتواند در مدت زمان متوسط تا دراز مدت برای شما سوددهی کند.
استفاده از عبارات جنجالی در تبلیغات می تواند واکنش فوری در مشتری ها به همراه داشته باشد.
کلیه نتایج بازاریابی خود را پیگیری کنید
وقتی یک مکانیسم پاسخ گرا به بازاریابی و تبلیغات شما متصل شد، سیستم های بررسی و پیگیری کار بگذارید تا بدانید هر مشتری جدید از کجا آمده است.
این اطلاعات تجربی به شما این امکان را می دهد که بتوانید برای اعمال تلاشهای خود در بازاریابی تصمیم گیری بهتری کنید. و به این روش خواهید توانست که یک اصل قدیمی در بازاریابی را رعایت کنید: آنچه را نتیجه می دهد بیشتر و آنچه را نتیجه نمی دهد کمتر انجام دهید.
خطوط پاسخگویی ۲۴ ساعته، ایجاد وب سایت های اطلاع رسانی چند نمونه ساده از سیستم های پیگیری و شناسایی مشتریان هستند. البته ساده ترین راه این است که از هر مشتری، در همان زمان خرید، بپرسید که کجا با شرکت و سازمان و یا خدمات شما آشنا شدند.
بازاریابی غیرموثر را حذف یا تقویت نمایید
در تقویت و ارتقاء <برگشت سرمایه گذاری در بازاریابی”اصل” آنچه را نتیجه می دهد بیشتر و آنچه را نتیجه نمی دهد کمتر انجام دهید> کلید کار است.
بعضی از تکنیک هایی که الان با شکست مواجه شده اند را می توانید با تغییر مکانیسم واکنش و تغییر تمرکز عملیات برگردانید اما بقیه تکنیک هایی که خیلی وقت است که نتیجه نداده اند را باید به کلی دور بریزید.
اصل ۲۰/۸۰ که می گوید ۸۰ درصد نتیجه شما از ۲۰ درصد تلاشهایتان به وجود می آید را همیشه به خاطر داشته باشید. پس سعی کنید تلاشهایی که به آن ۲۰% که باید روی آن متمرکز باشید مربوط نیستند را تشخیص داده و کنار بگذارید.