معایب شرکت های هرمی
-طرح هایی که نتیجه آن صرفاً گسترش شبکه توزیع کننده است
-محصولاتی که هیج بازار واقعی در جهان ندارند.
-خرید های اجباری محصولات
-الزام به سرمایه گذاری نقدی قابل توجه
-خریدهای اجباری محصولات یا خدمات فرعی یا جانبی
-طرح هایی که در آن محصولات کلاً یا به نحو قابل توجهی تنها مورد مصرف توزیع کنندگان واقع می گردد.
-طرح هایی که در آن توزیع کنندگان در موقعی که ادامه فعالیت نمی کنند با لیست قابل توجهی از کالاهای فروخته نشده مواجه می گردند.
-طرح هایی که اگر اعضای آن خرید ننمایند با شکست روبه رو می گردد.
-طرح هایی که در آن توزیع کنندگان را به شرکت کردن معنادار پس از آن که توزیع کننده شوند، الزام نمی نماید.
-طرح هایی که در آن دستمزدهای پرداختی به توزیع کنندگان بابت قرار گرفتن در سطوح بالا پرداخت می شود.
-طرح هایی که در آن ها پرداخت کمیسیون ها بر اساس خرده فروشی های واقعی نمی باشد.
-طرح هایی که در آن ها تاکید بیشتر بر عضوگیری است تا بر فروش محصول.
-طرح هایی که در آن توزیع کنندگان بیش از آن که کالایی را از روی نیاز واقعی بخرند، آن را برای پیشرفت در پلن خریداری می نمایند.