تعريف بازاریابی درون گرا
نوعي بازاریابی است که از بسیاری از ابزار بازاریابی کششی مانند بازاریابی محتوا ،وبلاگ ها ،سئو،شبکه های اجتماعی و …استفاده می نمايد .در این روش با فراهم نمودن اطلاعات مفید و در دسترس قرار دادن آن هابه مخاطبان خاص ان ها را به سمت شرکت جذب و همچنين به سمت برندمان ترغیب می نماييم .
در برابر بازاریابی برون گرا که بازاریابان تلاش می نمايند مشتری را پیدا نمايند بازاریابی درون گرا با بدست آوردن توجه مشتریان باعث می شو ند که آن ها شرکت را پیدا نمايند .
ما در جهان با اطلاعات زياد و کمبود توجه زندگی می نماييم و سرعت تولید اطلاعات به شدت در حال افزایش است .خریداران امروزه بسیار قدرتمند شده اند.اینترنت به آن ها این قدرت را داده است که در لحظه بتوانند به اطلاعات جزیی در رابطه با محصولات و قیمت آن ها دسترسی پیدا نمايند .
بازاریابی درون گرا بسیار قدرتمند است . برای این که شما قدرت این را دارید که به مشتری به کمک موتور های جست و جو اطلاعاتی که به آن نیاز دارند ارائه نماييد و برای خود در هر قسمت از بازار که برای آن تلاش می نماييد اعتبار و شهرت ایجاد نماييد .به طور خلاصه بازاریابی درون گرا توجه مشتریان را به سمت شما جذب می نمايد و به مشتریان احتمالی کمک می کند در مراحل اولیه تصمیم گیری شما را پیدا نمايند که منجر به تاثیر قوی تر بر روی تصمیم های آینده آن ها می شود.