تجارت الکترونیک
?انتظار می رود اقتصاد الکترونیک در سال جاری و سالهای آینده، مسیر صعودی و رشدی سریعی را در پیش بگیرد. به عنوان یک کارآفرین، این فرصت برای رسیدن به موفقیت و پایداریِ مهیج ، امیدوار کننده و جذاب میباشد.
?خواه در گذشته با مسئله آغاز نمودن تجارت الکترونیک درگیر شده باشید و یا در آینده با اولین سرمایه در فکر شروع آن باشید باید بدانید که اکنون زمان آن رسیده تا اولین گام را در این مسیر بردارید.
?در سال های ۲۰۱۶، ۲۰۱۷ و۲۰۱۸ بر اساس آمار و منابع پیش بینی می شود که درآمد در بخش خرده فروشی الکترونیک در ایالات متحده به ترتیب ۳۹۲٫۵ ،۴۴۰٫۴ و ۴۹۱٫۵ بیلیون دلار خواهد بود. در صورتیکه این اعداد درست باشند، از این سال تا پایان ۲۰۱۸ بیش از۴۱ درصد رشد خواهد داشت.
?اقتصاد بخش تجارت الکترونیک در ماه ها و سال های آینده رشد قابل توجهی خواهد داشت. با تمرکز بر راهنمایی های زیر ،تجارت الکترونیک موفقی خواهید داشت.
۱- برای راه اندازی عجله نکنید
یکی از بزرگترین اشتباهات کارآفرینان ناموفق درتجارت الکترونیک عجله در راه اندازی وب سایت میباشد. می توانید در حین انتخاب نامی برای دامنه و آماده سازی کارها برای راه اندازی وب سایت از جملاتی مانند به زودی استفاده کنید و نیز تا زمانی که کارهای قابل توجهی برای ارتقای سایت (SEO، بازاریابی محتوا، رسانه های اجتماعی، پرداخت تبلیغات و غیره) انجام نداده اید مانع از فاش شدن برخی از اطلاعات موجود شوید.
۲- متمرکز شدن بر کاربران.
یکی از بزرگترین نقاط ضعف در تجارت الکترونیک این است که مشتریان نمی توانند محصولات را لمس یا بو کنند و یا ببینند و سپس تصمیم گیری نمایند. در حال حاضر برای این مشکل هیچ راه حلی وجود ندارد اما می توانید برای جبران این کمبود ، پیشنهادهای قابل ملاحظه ای به خریداران ارائه دهید. مثلا قیمت گذاری مناسب ، حمل و نقل رایگان کالا یا سهل نمودن راه های پرداخت و…
۳- امتحان کردن همه چیز به طور کامل
قبل، در حین و پس از راه اندازی هر کسب و کار الکترونیکی باید برای آزمایش و تجزیه و تحلیل ،زمانی را در نظر بگیرید. مانند یک مشتری فکر کنید و کشف کنید که او چه کار می کند چه کاری انجام نمی دهد و دلایل آنها را نیز دریابید.
۴- همکاری تنگاتنگ با شبکه های اجتماعی
رسانه های اجتماعی شریان حیاتی کسب و کار شما هستند، چرا که دیدی بی وقفه از شرایط زندگی مشتریان شما در اختیارتان قرار می دهند. در حالیکه باید به واسطه داشتن یک مدیر در بخش رسانه های اجتماعی آنرا بهبود بخشید سعی کنید که خود را بیش از حد درگیر آن نکنید.
۵- آمیختن علائم اجتماعی.
غیر از دنبال کردن راهنمایی های فوق، یکی ازعالی ترین ایده های ممکن شامل علائم اجتماعی در سایت های مرتبط با تجارت الکترونیک شما می شود. چیزهایی مانند بررسی محصولات و نظرها و دکمه هایی برای دنبال کردن صفحه و یا حتی گزینه ورود ،همگی کمک شایانی می کنند.
۶- تلفن همراه
بیل سیویکی (Bill Siwicki) یکی از خرده فروشان اینترنتی به نقل قول از گلدمن ساکس (Goldman Sachs) می گوید: تبلت نقش مهمی در زمینه هزینه های مصرف کنندگان سراسر جهان دارد، بطوری که این مبلغ از طریق تلفن همراه در سال ۲۰۱۴ از ۲۰۴ بیلیون تا ۶۲۶ بیلیون دلار در سال ۲۰۱۸ بوده است.
اگر هنوز استفاده کردن از تلفن همراه را برای تجارت الکترونیک خود در نظر نگرفته اید ممکن است سه تا پنج سال برای جبران این موضوع زمان نیاز داشته باشید.
۷- در راس لیست موتورهای جستجوگر بمانید(SEO)
با رشد سریع تجارت الکترونیک و ورود کسب و کارهای متعدد، این فضا به طور فزاینده ای شلوغ شده است. این بدان معناست که برای ایستادگی در رقابت مهم ترین موضوع این است که همواره در صدر لیست های موجود در موتورهای جستجو باشید. کسب مهارت در این مورد به شما کمک خواهد کرد تا در درازمدت در مسیر رقابتی حضوری موثر داشته باشید.
۸- جمع آوری اطلاعات.
باید بدانید جمع آوری اطلاعات مرتبط با مشتریان و ساخت پایگاه داده ها برای راه اندازی سایت بسیار مهم است.