۴ بخش ضروری یک استراتژی بازاریابی محتوا
در اینجا ۴ بخش ضروری یک استراتژی بازاریابی محتوایی موفق رو برای شما نوشتیم:
– کتاب های الکترونیکی
بسیاری از شرکت های بازاریابی in-bound مثل HubSpot کار خود را ابتدا با انتشار کتاب های الکترونیکی برای جلب توجه کاربران خود آغاز کردند
و از این طریق در ازای در اختیار قرار دادن کتاب های الکترونیکی، از آنها خواسته می شد
تا در خبرنامه و لیست ایمیلی آن ها عضو شوند. شما نیز می توانید از همین استراتژی استفاده کنید و از آن برای جذب کاربران به فرم مورد نظر استفاده کنید.
کتابهای الکترونیکی خوب، بخوبی و با دقت بالا نگارش شده اند و توسط طراحان گرافیک هم طراحی شده اند. آن ها هم باید از نظر ظاهری زیبا باشند و هم دارای اطلاعات ارزشمندی باشند.اگر شما بودجه لازم برای بکارگیری یک طراح و ویراستار حرفه ای را ندارید، بایستی خودتان با استفاده از نرم افزارهایی همچون PowerPoint یا Keynote کتاب های خود را با فرمت pdf آماده کنید و برای دانلود در وب سایت خود منتشر کنید. کتاب شما بایستی عنوان جذابی داشته باشه به همراه Call-To-Action مناسب و با فصل بندی و شماره صفحه برای سازماندهی درست مطالب.
– اینفوگرافی
حتما تابحال اینفوگرافی های بسیاری را دیده و مطالعه کرده اید. اما تابحال بفکر ایجاد اینفوگرافی برای خودتان بوده اید؟ اینفوگرافی ها داده هایی هستند که بصورت تصویری و زیبا به نمایش گذاشته شده اند. اینفوگرافی بایستی مرتبط با حوزه کاری شما باشد و به مشتریانتان کمک کند تا بتوانند دادههای پیچیده و سخت را خیلی سریع و راحت درک کنند. در اینجا تعدادی فاکتور مهم که باید در اینفوگرافی ها رعایت کنید تا آن ها به سرعت در شبکه های اجتماعی و وب سایت ها منتظر شوند را برای شما آورده ایم.
خودتان تحقیق کنید. بایستی در اینفوگرافی تمامی منابع داده ای بکار برده شده را در انتها ذکر کنید. اطمینان پیدا کنید که اینفوگرافی شما از داده های معتبر و با ارزش استفاده می کند. بخصوص اینکه از ویکیپدیا استفاده نکنید.
به برند خود نزدیک بمانید. مطمئن شوید که نه تنها متن و محتوای استفاده شده در اینفوگرافی ها مرتبط با حوزه کاری و تجارت شما می باشد، بلکه ظاهر و طراحی اینفوگرافی هم باید به برند شما مرتبط باشد.
لوگو و منابع خود را در اینفوگرافی لحاظ کنید. حتما نام وب سایت و لوگو به همراه آدرس وب سایت خود را در اینفوگرافی لحاظ کنید. چرا که می خواهید از طریق آن برای وب سایت خود ترافیک کسب کنید.
– ویدئو
شاید متعجب شوید اگر بدانید که چه مقدار از کارآفرینان هنوز از ویدئو برای استراتژی های بازاریابی محتوایی خود به درستی و بطور بهینه استفاده نمی کنند. ویدئو می تواند یکی از موارد خیلی مهم و مفید در کنار خبرنامه و وب سایت شما باشد پس ویدئو ها را تنها در یوتیوب منتشر نکنید. اگر می خواهید خودتان ویدئو را بسازید، در اینجا نکاتی را برای شما آورده ایم تا کیفیت ویدئو های شما قابل قبول تر باشد.
نوردهی مناسب بزرگترین مسئله در فیلمبرداری می باشد. اگر یک سیستم نورپردازی مناسب ندارید، باید ویدئوی خود را در فضایی روشن، یا یک روز آفتابی که بیشترین نور طبیعی ممکن وجود داشته باشد ضبط کنید. ویدئو های با نور مستقیم بسیار زیاد و یا با نور بسیار کم در جذب مخاطبان دچار مشکل می شوند و نتیجه خوبی دربر نخواهند داشت. زمان بگذارید و بهترین نوردهی ممکن را ایجاد کنید.
صدای با کیفیت. بجای استفاده از میکروفون های تعبیه شده بر روی گوشی های همراه از میکروفون های واقعی استفاده کنید. چراکه بطور باورنکردنی تفاوت کیفیت ویدئو را دربر خواهد داشت.
گرافیک های صحنه ویدئو. می توانید با استفاده از نرم افزار های ویرایش فیلم همچون iMovie برای مک و Adobe Premium برای ویندوز جهت ویرایش و صحنه گذاری و افکت گذاری روی ویدئو خود استفاده کنید. در این لینک می توانید نرم افزارهای دیگر موجود برای ویرایش و خروجی گرفتن از ویدئو های خود را مشاهده کنید.
– مقاله سفید یا white paper
همانگونه که کتاب های الکترونیکی به شما اطلاعاتی تخصصی درباره یک حوزه خاص می دادند، مقالههای سفید (نوعی گزارش معتبر یا راهنمایی ) نتایج تحقیقاتی هستند که شما به جامعه خود ارائه می دهید. White paper ها بایستی درباره روندهای صنعت یا موقعیت بازار بر اساس داده های حرفه ای و دقیق باشند تا بتوانند نتیجه گیری ها را پشتیبانی کنند.
دقیقا شبیه کتاب های الکترونیکی، white paper ها نیز بایستی به خوبی طراحی و ویراستاری شوند تا حرفه ای بنظر برسند. یک سند متنی ساده کافی نیست، بلکه بایستی pdf های باکیفیتی آماده سازید.
امیدواریم با رعایت نکاتی که در این مطلب ذکر شد، استراتژی محتوایی خود را به موفقیت نزدیک تر کنید.