مهمترین کاری که ۱۰ کارآفرین برتر جهان از نظر خودشان برای کسب و کارشان انجام داده اند چیست?
جاستین گری ، مدیرعامل LeadMD
بهترین کاری که تا کنون انجام داده ام این بود که شروع کردم به استخدام کسانی که با خودم تفاوت داشتند. رهبران تمایل دارند در استخدام های خود کسانی را جذب کنند که به خودشان شباهت دارند، در حالی که باید به فکر پر کردن خلاهایی باشند که بیشتر باعث شکستشان می گردد.
ماتاندا داس ، مدیرعامل Sparrow
وقتی چهره ی شرکت خود را تغییر دادیم، از کارکنان خود خواستیم در این فرایند سهیم باشند. حالا شرکت ما دیگر آن شرکتی که من و شریک تجاری ام بنیان گذاشتیم نیست، و این فوق العاده است. این شرکت حالا نهادی است که سر و شکل آن را با هم تغییر داده ایم و هر کسی که اینجا کار می کند نسبت به هویت ما احساس مالکیت دارد. حالا می توانیم به صورت دست جمعی آن را به دنیا معرفی نماییم.
برد جاننگا ، یکی از مؤسسین WebPT
ما از روز اول بنا را بر ایجاد یک کسب و کار فوق العاده گذاشتیم، نه یک ارائه ی فوق العاده.
راب لایزور ، مدیرعامل Full Contour
ما برای ساخت پلتفرم نرم افزار های اجاره ای (SaaS) خود، شرکای درستی انتخاب نمودیم. به جای آنکه به استفاده از یک پلتفرم آماده ی نرم افزاری ادامه دهیم، روی ساخت و توسعه ی پلتفرم نرم افزاری خودمان سرمایه گذاری سنگینی انجام دادیم و برای پیدا کردن نیروهای مناسب برای ارزش آفرینی به ازای هر IP و بالا بردن شیب رشد، وقت زیادی صرف کردیم.
دین هکلر ، مؤسس Heckler Design
خوشبختانه من خیلی زود یاد گرفتم بر خلاف حرف های منفی باف ها، به احساس درونی خودم توجه کنم. آن زمان تقریباً نزدیک بود یکی از سودده ترین محصولات حال حاضر خود را تولید نکنم، چون یکی از تأثیرگذارترین افرادی که در کنار خود داشتم سعی داشت من را از این کار منصرف کند. همیشه به ندای درونی خود گوش کنید. محصولی که از آن نام بردم کل کسب و کار ما را زیر و رو نمود.
حمید شجاعی ، مدیرعامل Pure Chat
باور کنید یا نه، بهترین کاری که کردم دو برابر کردن قیمت هایمان بود. غیر منطقی به نظر می رسد، اما مشتریان ما مدام از ارزشی که خدمات ما برای کسب و کارشان خلق کرده بود به ما می گفتند. اگر تا این حد ارزش آفرین هستید و مردم نیز محصولتان را دوست دارند می توانید (و باید) پول بیشتری در قبال ارائه اش دریافت نمایید. این کار به شدت باعث رشد ما شد.
جان شپکه ، مدیرعامل SIM Partners
بهترین اقدام ما انتخاب مدل کسب و کار مناسب و بازار درست بود. ده سال پیش، من یک آژانس بازاریابی دیجیتال داشتم و متوجه شدم برند ها در ارتباط گرفتن با مصرف کنندگان در سطح محلی، فرصت های بسیار بزرگی را از دست می دهند. ما بر اساس داده ها می دانستیم که تبلیغات دیجیتالی محلی بر تمام تلاش های مشتریانمان در زمینه ی بازاریابی دیجیتال برتری داشت. ۱۰ سال است برای ساخت ابزار ها، فناوری و ابزار های تحلیلی وقت صرف نموده ایم تا به برند ها کمک کنیم در بازاریابی لحظه ای خود بیشتر دیده شوند.
ری گری ، مدیرعامل iDonate
ما زمانی را به برگزاری جلسات هفتگی تیمی اختصاص دادیم؛ جلساتی که تمرکزشان روی موفقیت دپارتمان ها و تیم هاست. هر هفته کل شرکت را یک جا جمع می کنیم و به هر یک از بخش های اجرایی خود اجازه می دهیم کل شرکت را در جریان آخرین اخبار و دستاورد های خود قرار دهند. خیلی از مواقع پروژه یا موفقیت اخیر یکی از اعضای این تیم ها که به مشتریان کمک کرده است را موضوع اصلی جلسه قرار می دهیم. این کار همه را از اقصی نقاط شرکت به هم متصل می کند، به تیم ها انگیزه می دهد و همچنین در طول هفته تعامل را میان آنان به جریان می اندازد.
اسکات ساکین ، یکی از مؤسسین و مدیرعامل Allbound
بهترین کار ما تمرکز فوق العاده روی موفقیت مشتریان از روز اول بوده است. من از همان ابتدا می دانستم که با پول و منابع محدودی که داشتیم، خودم و شریکم بهتر از هر کس دیگری می توانستیم بفروشیم. از همه مهم تر این بود که تک تک مشتریانی که پیدا می کردیم باید موفق می شدند؛ آن هم بسیار موفق. تمرکز روی این موضوع از همان ابتدا، نه تنها اساس رشد ما را بنا گذاشت، بلکه باعث شد پایگاه طرفداران خود را داشته باشیم که نشان می دهد در درازمدت هم کنار مشتریان خود خواهیم بود، نه فقط به صورت مقطعی.
دیو البرتسون ، مدیرعامل و مؤسس Shelvespace
بهترین کاری که انجام داده ام قرار دادن خودم در جمع افراد مناسب بوده است. به عنوان موسس یک کسب و کار، خیلی راحت ممکن است خودتان درگیر حل و فصل مسائل روزمره بشوید، در حالی که باید روی پیدا کردن افرادی متمرکز باشید که بتوانند این کار را بهتر از خودتان انجام دهند. از پیدا کردن شریک مناسب گرفته تا هر شخص دیگری که از آن زمان به بعد به شما می پیوندند، همه استعداد های منحصر به فردی با خود به همراه می آورند و باعث می شوند بقیه هم عملکرد بهتری را داشته باشند.