پیدا کردن یک نیاز از مشتریان و ارائهی راهحل برای آن.
اکثر کسانی که کارآفرینی را برای اولین بار شروع میکنند مرتکب این اشتباه میشوند که اول به دنبال تولید کالا یا خدمات میروند و بعد برای یافتن یک بازار مناسب اقدام میکنند.
برای افزایش شانس موفقیت، کارآفرینی را با جستجو برای پیدا کردن یک بازار مناسب شروع کنید. برگ برندهی شما پیدا کردن گروهی از آدمهاست که در جستجوی یافتن راهحلی برای مشکلی هستند اما نتایج زیادی پیدا نمیکنند. اینترنت انجام این نوع تحقیقات بازار را راحت میکند:
به فرومهای اینترنتی مختلف و متعدد بروید و ببینید کاربران چه سوالاتی میپرسند و بهدنبال حل چه مشکلاتی هستند.
جستجوی کلیدواژه انجام دهید تا بفهمید کاربران اینترنتی چه کلیدواژههایی را جستجو میکنند. بررسی کنید برای کدام کلیدواژهها وبسایتهای کمتری وجود دارد و کدام نیازها بیپاسخ مانده.
رقبای احتمالی خود را پیدا کنید. از وبسایتهایشان بازدید کنید و از آنچه آنها برای برآورده کردن تقاضای کاربران و مشتریان انجام میدهند یادداشتبرداری کنید.
از نتایج بررسیهای خود بازاری را انتخاب کنید و بر اساس توان و تخصص خود یکی از آن نیازهای بیپاسخ مانده را هدف قرار دهید و راهحلی متفاوت و بهتر از آنچه رقبا انجام میدهند ارائه دهید.